Deltagaradministration
Deltagaradministration för dig som deltar i kvalitetssäkringsprogram hos Equalis
Här kan du som redan är deltagare göra kompletteringar till din anmälan och administrera ditt deltagande via en rad olika formulär, så som beställning av nytt användarkonto, lägga till och ta bort instrument respektive komponenter, anmäla sen leverans av provmaterial mm. Klicka på +-tecknet vid respektive område för att läsa mera och för att komma till avsett formulär.
Ändra deltagaruppgifter
Här kan ni ändra era deltagaruppgifter, så som kontaktperson, materialmottagare, användarbehörighet till program mm.
Till formulär för att ändra deltagaruppgifter
Observera att vid ansökan om ytterligare användarnamn till befintlig labkod ska annat formulär användas
Beställning av nytt användarkonto till Equalis Online
Vid anmälan till kvalitetssäkringsprogram skapas ett användarkonto för Equalis Online. Önskas ytterligare konton i efterhand kan de beställas här.
Lägg till eller ta bort instrument respektive komponent
Här kan du som deltagare lägg till och ta bort instrument respektive komponent i de program ni redan deltar i via de olika formulären nedan:
Till formulär för att lägga till eller ta bort instrument
Till formulär för att lägga till eller ta bort komponent
Vid utökning av fler instrument så att mer provmaterial krävs behöver det beställas, mot en extra kostnad, via detta formulär: Till formulär för att beställa extra material
Ändra antalet individuella bedömare
Inom vissa av våra kvalitetssäkringsprogram, främst program inom bild- och funktionsmedicin, tillämpas individuella bedömare. Ett visst antal individuella bedömare ingår i programmets grundavgift. I formuläret nedan kan antalet individuella bedömare ändras (lägga till och ta bort). Kostnaden för extra individuella bedömare varierar med programmen, se prislistan.
Uppsägning av deltagande respektive ägarbyte
Du kan avsluta ditt deltagande i våra kvalitetssäkringsprogram när som helst under året. Observera att när du sagt upp ditt deltagande i ett kvalitetssäkringsprogram kommer du inte längre att ha tillgång till rapporter från programmet. Vi rekommenderar dig därför att spara kopior av de rapporter du vill ha kvar innan du avslutar deltagandet. Förskottsfakturerat belopp återbetalas inte.
Till formulär för uppsägning av deltagande
Byter din enhet helt ägare/huvudman (din enhet får ett annat organisationsnummer) och du vill behålla resultathistoriken, använd då detta formulär:
Beställning av extra provmaterial
Deltagare registrerade på samma adress, som utnyttjar samma provmaterial, deltar till programmets grundavgift. Deltagare som behöver flera uppsättningar provmaterial, för att kunna utföra de undersökningar som ingår i kvalitetssäkringsprogrammen, kan beställa det nedan.
Till beställning av extra provmaterial
Kostnaden för extra provmaterial är 25% av kvalitetssäkringsprogrammets pris och varierar med programmen, se vår prislista. Observera att inom vissa kvalitetssäkringsprogram är extra provmaterial ej möjligt. Du som deltar via en distributör ska kontakta distributören direkt.
Vid behov av ett enstaka extra provmaterial från en specifik omgång, kontakta programkoordinatorn för respektive program. För kontaktuppgifter, se hanteringsföreskriften.
Sen leverans av provmaterial
Provmaterialet skickas enligt vår distributionsplan. Utskicket sker oftast i början av respektive vecka. Leveransen planeras med målsättningen att provmaterialet ska levereras till deltagaren senast sista analysdag. Sista analysdag framgår av hanteringsföreskriften, som medföljer försändelsen och finns på Equalis Online. När ert provmaterial ankommer efter sista analysdag kan ni ange det via detta formulär.
Du som deltar via en distributör ska kontakta distributören direkt.
Beställning av certifikat
Ett certifikat på ert deltagande i kvalitetssäkringsprogram kan beställas via formuläret nedan. Certifikaten är gratis och mailas till beställaren. På certifikatet anges vilka kvalitetssäkringsprogram som er enhet deltar i.
Övriga frågor
Var inget av ovanstående formulär lämpligt för din önskan och hittar du inte svaret på din fråga i vår FAQ?
Här kan du då kontakta Equalis genom att fylla i nedanstående formulär. Vi återkommer normalt till er efter 3-4 arbetsdagar.